titulní strana

Novinky

13.4.2011

Tento projektu se může zdát na první pohled trochu odvážný, ale nepochybně má racionální jádro.
Každý z nás cestuje po České Republice a okolních státech. Každý z nás se účastní různých školení, porad a prezentačních akcí. Při těchto příležitostech používáme služeb hotelů a pensionů a máme názor na kvalitu a rozsah jejich služeb. Najít hotel (pension) kde nabídnou komplexní služby tzn. ubytování, stravování, školicí místnosti a ještě vhodné aktivity na relaxaci, není úplně snadné. Aby hotel splňoval tyto parametry a ještě byl umístěn v atraktivní lokalitě je ještě obtížnější. Najít zařízení, které by bylo nad to ještě příjemné svojí originalitou je přímo unikát a takováto místa jsou značně vytížena ( pokud ovšem nabízejí dobrý servis ve shora uvedených parametrech ). Většina nových hotelů ( pensionů) je vybavena potřebným servisem, ale co se týče celkového vzhledu jsou často více méně architektonicky standardní – hezké, ale tuctové. Naproti tomu místa, která vynikají nejen kvalitním servisem, ale i určitou originalitou na základě které se odlišují od „těch druhých„ a na základě které si je člověk pamatuje, do těch se obyčejně rádi vracíme.
A právě tuto originalitu, nazvěme ji „genia loci„ , by tento projekt měl nabídnout společně s příslušným rozsahem požadovaných služeb a domnívám se i potenciálně s velmi příjemným prostředím. Pro tento druh projektu se železniční architektura jeví jako ideální a to hned z několika důvodů.
• Komplex je svým způsobem účelově čistý, technicistní a přitom po architektonické stránce velmi pěkný. Vzhledem k typovosti a celkově masivnímu rozšíření těchto objektů je většině lidí všech generací, kteří alespoň občas použijí vlak tato architektura známá a blízká.
• Díky architektonické jednoduchosti a tím flexibilnosti dokáží objekty při zachování typizovaného vnějšího vzhledu ( c.k. normálií) vcelku bez problémů vstřebat zcela nový obsah.
• Jednotlivé objekty k sobě nejen logicky patří a vytvářejí tak přirozený celek, ale současně umožňují použít modulární měřítko a tak nastavit velikost objektu podle vnitřních požadavků a dispozic. Umístit na jedno místo tolik aktivit při zachování rozumných rozměrů a současně vyváženosti stavby nebo staveb je jinak dost obtížné.
• Použití železničního „prostředí“ dává široké možnosti nejen v architektuře staveb, ale následně i takřka ve všech dalších souvislostech ( vnitřní výzdoba, názvy mistností a např. i jídel a nápojů, orientační systém v areálu a osvětlení, návazná kulturní a sportovní nabídka pro hosty atp. )
Ještě stále se Vám zdá tento projekt odvážný?



Ubytování Orlické hory


Sponzoři:
Dopravní projektování Eurovia SUDOP Rokytnice v O.h. mikroregion Rychnovsko Královéhradecký Kraj C Tech direct media Dobrovolný svazek obcí Orlické hory Univerzita Pardubice