titulní strana

Novinky

25.1.2010

V rámci zpracování studie proveditelnosti Drah Orlických hor byl vytvořen návrh železniční budovy stanice určené pro tento projekt a region. Budova byla navržena známým architektonickým ateliérem Šuda a Horský. Tento ateliér má mimořádné zkušenosti s projektováním staveb na území Orlických hor. Při návrhu budovy byl brán zřetel na řadu velmi specifických požadavků. Budova musela architekturou a především použitými materiály zapadat do prostředí Orlických hor. Současně byl požadavek na jistou reminiscenci na design nádražních budov používaných na regionálních a především lokálních tratích koncem 19. století. Typová budova by byla použita tam, kde se očekává odpovídající počet cestujících – turistická centra, větší spádové obce ap. I přesto je nutné počítat s výrazně se měnící poptávkou a počtem cestujících – během dne, týdne, v sezoně a mimo sezonu. S tímto stavem budova počítá a je navržena tak, aby mohla fungovat od úrovně - provoz bez obsluhy - až po úroveň – vysoká poptávka v turistické sezoně. Prostory uvnitř jsou přístupné podle aktuální poptávky. Mimo sezonu a v dopravním sedle se počítá s režimem bez obsluhy nebo pouze s režimem prodej jízdenek a služeb s jednočlennou obsluhou. V sezoně je možné aktivovat prostory informačního centra s širší nabídkou služeb – informace, prodej a občerstvení. Zcela odděleně jsou pak prostory vhodné na celoroční municipální služby – poštovna, prodejna smíšeného zboží, obecní knihovna ap. a na služby specifického sezoního charakteru – půjčovna a servis sportovních potřeb – lyže, kola, oblečení. Budova je určena pouze pro služby cestujícím a občanům, nepočítá s žádnou provozní technologií, která bude pro celý systém DOH centralizována v jednom místě.



Ubytování Orlické hory


Sponzoři:
Dopravní projektování Eurovia SUDOP Rokytnice v O.h. mikroregion Rychnovsko Královéhradecký Kraj C Tech direct media Dobrovolný svazek obcí Orlické hory Univerzita Pardubice